15 november 2019

ANWB Automaatje

ANWB AutoMaatje

ANWB AutoMaatje is een vervoerservice waarbij vrijwilligers minder mobiele plaatsgenoten op verzoek vervoeren.
Vrijwillige chauffeurs gebruiken daarvoor hun eigen auto.

Uw vervoer beperkt zich niet tot een bezoek aan ziekenhuis, dokter of fysiotherapeut.
U schakelt ANWB AutoMaatje ook gewoon in voor leuke uitjes als een bezoekje afleggen, naar de kapper of gezellig winkelen.

Om gebruikte kunnen maken van ANWB AutoMaatje hoeft u alleen maar contact op te nemen met uw lokale coördinator.
Aanmelden voor ANWB Auto Maatje is gratis.    Bel: 0493 – 441 405
U betaalt alleen een kleine onkostenvergoeding per kilometer en eventuele parkeer kosten per rit aan de vrijwilliger.
Zie deze site van de ANWB

Zo werkt ANWB AutoMaatje op hoofdlijnen

• Heeft u vervoer nodig? Neem dan twee werkdagen van tevoren contact op met uw lokale ANWB AutoMaatje coördinator.
  • Hierna zoekt de coördinator een vrijwilliger uit de poule van chauffeurs die u, op het door u gewenste moment, wil rijden.
  • De coördinator belt u terug als er een vrijwilliger beschikbaar is en geeft de globale hoogte van de verschuldigde onkostenvergoeding zie  site van de ANWB

– gerekend vanaf het huis van de vrijwilliger en vermeerderd met de eventuele parkeerkosten.

• Op het afgesproken tijdstip meldt de vrijwilliger zich bij u en gaat u samen op stap. Bij korte ritten zal hij vaak bij u blijven. Zit er veel tijd tussen de heen- en terugrit? Dan maakt hij een afspraak wanneer hij weer klaarstaat voor de terugreis.
  • U betaalt de onkostenvergoeding na de rit rechtstreeks aan de Vrijwilliger.
  • Er kunnen geen ritten worden gegarandeerd.
  • Iemand van de Lev-groep komt de eerste keer thuis kijken bij de aanvrager. De Lev-groep bepaald wie er mee mag doen. Er is geen leeftijdsgrens.

ANWB AutoMaatje Deurne is een vervoerservice voor en door eigen inwoners

• Voor wie minder mobiel is;
    • Vrijwilligers rijden u in hun eigen auto;
    • Tegen een kleine onkostenvergoeding;

Meer informatie of meedoen?
Bel: 0493 – 441 405   Op werkdagen van 9.00 -12.00 uur.  Of mail;

Mail: automaatjedeurne@levgroep.nl of kijk op www.levgroep.nl en zoek op AutoMaatje Deurne Wilt u een rit maken? Vraag die dan minimaal 2 werkdagen ervoor aan.